Chicago and Seattle!! - Reisverslag uit Morristown, Verenigde Staten van Danique Segijn - WaarBenJij.nu Chicago and Seattle!! - Reisverslag uit Morristown, Verenigde Staten van Danique Segijn - WaarBenJij.nu

Chicago and Seattle!!

Door: daniquesegijn

Blijf op de hoogte en volg Danique

22 November 2011 | Verenigde Staten, Morristown

Hooi allemaal,

Zoals jullie weten ben ik een weekje weg geweest. We vertrokken zondag ochtend heel vroeg naar Chicago. De vlucht ging helemaal goed en we waren op tijd geland. We kwamen in de middag aan in Chicago dus we hadden nog een halve dag om iets te doen. Eerst natuurlijk even naar de jeugdherberg om in te checken. Het was een onwijs mooi hostel en de mensen waren heel vriendelijk. Wij gingen even de buurt verkennen in chicago. Gelukkig reis ik veel dus ik dacht laten we even kijken of we een metro kaart kunnen vinden voor 3 dagen. En natuurlijk hadden ze die! En we hebben ook gebruik gemaakt van de Metro. We waren best moe van het vliegen we hebben gewoon een beetje rondgelop en toch veel gezien! We hadden voorgenomen om in de avond te plannen wat we nog meer wilde doen en welke dag. De volgende dag waren we weer helemaal fit en hebben we ook veel gedaan! Het was maandag 7 november.. dat betekend dat het mijn Amerikaanse Birthday is!! Ik zal het even uitleggen hier in amerika schrijven ze eerst de maand dan de dag dan het jaar.. dus elke keer als ik uitging kreeg ik te horen dat ik nog geen 21 was.. Dus vanaf vandaag ben ik officieel 21!! Eerst zijn we naar de Skydeck geweest daar hadden we de vorige dag kaartjes voor gekocht. Was onwijs gaaf!! Je had een deel waardoor je naarbenede kon kijken dat was super eng!! Je zag alle autos onder je rijden. Was wel gaaf.. we zijn in de middag gaan lunchen bij een heerlijk restaurantje met hele lekkere pizza's. Daarna zijn we naar de Navi Pier geweest en zijn we in het reuzenrad gegaan. Je had een heel mooi uitzicht en skyline van Chicago. Daarna zijn we naar een ice cream shop geweest waar ze zelf ijsmaken.. je kan je eigen ijsje laten maken. Dat was onwijs gaaf om te zien. Het was ook erg lekker. In de avond hadden we niet echt plannen. Veronica het meisje met wie ik weg was is geen 21 dus in America kom je de bar of de club niet in. We bleven lekker in de hostel en hebben daar gepoold! Was onwijs leuk.. Later op de avond hebben we nog met wat jongens gepoold in teams. Ik bakte er niks van haha.

De volgende dag hadden we een boot geboekt in de ochtend. Die een architectuur tour deed. Helaas regenede het onwijs hard.. Eer dat we bij de boot aankwamen waren wij hele maal doorweekt.. dat was heel vervelend we hadden het daardoor heel koud en je zag op de boot bijna niks. In de middag heb ik met opa gefacetimed op zijn verjaardag!! Was onwijs leuk om toch een beetje erbij te zijn! Daarna zijn we naar huis gegaan hebben we onderweg bij de subway een broodje gehaald en in het hostel lekker gegeten.. en natuurlijk eindelijk drogen kleren aan!! We hadden geen zin om weer in de regen weg te gaan dus hebben lekker bank gehangen in het hostel.. Je ontmoet zo veel mensen daar dus het was onwijs gezellig.. in de avond ging de hostel naar een bar.. Het was 20 dollar all you can drink!! We gingen gewoon proberen of we er in kwamen.. ze keken niet naar ID dus het was geen probleem.. We hebben onwijs leuke avond gehad met alle mensen van het hostel.. Ze kwamen van over de hele wereld!

Woensdag ochtend vlogen we verder naar Seattle.. Het was een lange en vermoeiende vlucht.. We zaten helaas niet naast elkaar.. Ik zag naast een oude man waar ik de hele vlucht mee hebt gepraat. Hij ging zijn kleindochter voor het eerst op zoeken.. We kwamen aan op het vliegveld.. eerst even dara gelunched we hadden onwijs honger. We hebben de bus genomen naar de stad en daar werden we opgehaald door een man.. Veronica kende hem en we bleven logeren bij hem thuis. De eerste dag hebben we niet veel gedaan.. we zijn naar een restaurantje geweest en een dorpje vlakbij. De dag erna zijn we vroeg weg gegaan want we hadden veel op de planning. Eerst zijn we naar de vismarkt gegaan. Waar we ook de eerste Starbucks hebben gezien! Bij de vismarkt waren ook andere kraampjes wat ik erg leuk vond. Daarna zijn we naar de ferie gegaan.. Onderweg zagen we schoolbussen en ik wilde altijd al in een school bus zitten dus ja we hebben het gevraagd en ik ben erin geweest!! En fotos gemaakt.. me dag was weer helemaal goed!! Met de ferie zijn we naar de andere kant gegaan en toen weer terug.. waardoor we een mooie skyline hebben gezien! Toen hebben we lekker gelunched en zijn we op zoek gegaan naar de gum wall.. Ja echt waar heel vies een muur vol met kauwgom.. ook wij hebben onze kauwgom erop geplakt ook al was het afgezet.. we moesten het toch even doen haha.. Daarna zijn we naar de spaceneadle geweest.. we gingen heel hoog en het uitzicht was ook prachtig!! Deze dag veel gezien en waren ook erg moe.. dus we zijn naar huis gegaan en vroeg naar bed!! de dag erna wilde we naar mount rainier maar hij was alleen open in het weekend.. dus we moesten een ander plan maken.. we zijn naar een waterval gegaan. Was ook heel mooi.. Ook vandaag begon het te regenen helaas. We zijn naar de mall gegaan en hebben daar de hele dag rondgelopen.. We hebben gelunched bij de cheescake factorty.. Heerlijk gegeten! IN de avond wilde we iets doen omdat de man waar we logeerde was jarig dus we probeerde uit te gaan.. we wilde graag naar een karaoke bar.. de eerst werden we niet ingelaten.. dus toen was er nog 1 optie we gingen erheen het bleek een guy bar te zijn.. we zijn daar denk 10 min binnen geweest en toen weer weggegaan het was niet egt wat we wilde haha.. en de man met wie we waren voelde zich niet zo prettig daar haha.. wij hadden de grootste lol.. hij kreeg al de aandacht van de mannan hahahaha.. we zijn maar naar huis gegaan.. de dag erna moesten we om 6 uur al weg van huis.. en we kwamen pas 5 uur in de avond thuis.. was een lange dag.. en een lange vlucht! Ook weer blij om thuis te zijn.. onwijs leuke week gehad en veel gelachen..

Dit weekend was ik naar weekend school geweest.. De lessen waren niet echt leerzaam maar ik heb wel lol gehad!! Was wel een zwaar weekend met 6 lessen.. maar ik heb mijn eerste credits binnen nu wil ik in januari beginnen met engels gramatica dat word 3 ochtende in de week en dan krijg ik mijn andere credits!

Deze week is het donderdag Thanksgiving en Vrijdag black Friday.. Dat word dus shoppen op vrijdag.. we zijn van plan om midden in de nacht te gaan.. ik wil is meemaken hoe het is al die mensen in de nacht wachten tot de uitverkoop..

  • 21 November 2011 - 16:58

    Monique:

    Hoi Danique, ik had al veel gehoord, maar toch weer leuk om te lezen! Jammer van de regen, maar gelukkig had je een gezellige reispartner. Liefs Mam

  • 21 November 2011 - 17:25

    Wieneke Huijser:

    Hoi Danique,
    Echt super gaaf wat jij allemaal meemaakt.
    Ik word er al naar van als ik naar de foto kijk van dat skydeck.
    Wij zijn nog naar het totneelstuk van je vader geweest.
    Het was echt leuk en we zaten nog naast je oma en opa.
    Vertelde je oma dat je van haar hebt leren computeren.
    Groetjes en ik blijf je volgen

  • 21 November 2011 - 17:45

    Je Zus:

    Hey zusje!!
    haha wat een verhalen. Gaaf hoor zo'n reis binnen een reis ;)
    Hehe ik snap eindelijk wat je bedoelde met nu is het mijn Amerikaanse verjaardag.. hahaha wat suf.. moet je ook jarig zijn op een dag hoger dan 12 ;) zoals de 24e :P dan heb je dat probleem niet (of ze denken dat je heel slecht bent in een fake ID te maken :P )..
    Heel veel plezier verder!! en tot het volgende verhaal (facebook, skype.. etc.)
    XOXO

  • 21 November 2011 - 17:47

    Zus:

    wow vet trouwens die 3e foto.. zag pas een film waar dat in voor kwam. Uhh hoe heet die ook alweer... nou dat weet ik niet meer. In ieder geval dacht opeens.. he wat grappig die plek heb ik weleens in een film gezien (en jij dus in het echt).
    Moest ik ff kwijt :P

  • 21 November 2011 - 18:08

    Oma De Vreede:

    Wat heb je weer "n mooi verhaal
    We vonden het geweldig dat je even op Opa"s verjaardag was.
    Wij hadden vandaag veel mist.
    Geniet er maar van .
    Veel liefs van Opa en Oma.xxx

  • 21 November 2011 - 19:13

    Opa En Oma Segijn:

    Hallo Danique dat was weer een spannend verhaal. Wij hebben het weer met plezier gelezen. Fijn dat je zulke leuke vriendinnen hebt waar je veel mee kunt reizen en uitgaan.
    Je hebt weer mooie foto's gemaakt. Zo nu en dan bekijk ik ze. Tot je volgende verhaal maar weer hè? Veel plezier en liefs van opa en oma Segijn.xx

  • 21 November 2011 - 22:56

    Lia Rook:

    Hallo wereldreiziger uit pijnacker,

    Wat een leuke dingen maak jij mee. Het lezen ervan is genieten. Zoals jij het opschrijft, zijn wij er een klein beetje bij.
    En al die leuke foto's.
    Het is toch wel te hopen dat jij volgend jaar weer keurig richting pijnacker komt. Een ding is zeker, jij geniet ervan.

    Dikke buurvrouwenkuszszszszsz, Lia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Morristown

Danique

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 37178

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 03 Juni 2014

Vrijwilligerswerk in Kaapstad!

03 April 2013 - 03 Juli 2013

Down Under!!

08 Augustus 2011 - 08 September 2012

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: