Washinton DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Danique Segijn - WaarBenJij.nu Washinton DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Danique Segijn - WaarBenJij.nu

Washinton DC

Door: daniquesegijn

Blijf op de hoogte en volg Danique

10 Oktober 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Dit weekend ben ik in Washington DC geweest! We wilden heel graag een trip doen dus zijn we afgelopen weekend in DC geweest. We vertrokken zaterdag ochtend heel vroeg. We gingen met de auto en het is 4 uur rijden. Maar 1 iemand reed dus we moesten af en toe een stop maken. We gingen met 3 meisjes uit Duitsland en een jongen uit duitsland die we op het oktoberfest hadden ontmoet. Hij doe hier zijn stage. Hij reed dus ook want wij mogen niet zo ver rijden. Het was een lange zit maar we hadden genoeg te snoepen dus dat was geen probleem. We kwamen in de middag aan. Onze jeugdherberg zat midden in een straat met eettentjes en cafes. Gezellige straat dus. We konden het eerst nimet vinden, maar door vragen kwamen we achter waar het was. Het was gewoon een deur tussen 2 restaurants in. We kwamen binnen en de man van wie het was was een beetje raar maargoed we hadden plek om te slapen. Er was alleen 2 foutje omdat we 1 jongen hadden dacht de man dat er een stel tussen zat dus had hij maar 4 bedden in plaats van 5. Maar we kregen korting als iemand samen ging slapen dus dat deden we maar. Het was niet het beste hostel waar ik ben geweest maar het was een slaap plek en niet al te duur.

We hadden heel veel geluk want afgelopen week had het bijna gevroren en nu was het 30 graden. Een heerlijk weekendje. Was dus echt vakantie gevoel. Op zaterdag na dat we waren aangekomen hebben we eerst even gelunched en toen zijn we naar het centrum gelopen. Het was toch iets vreder dan we hadden gedacht maargoed we zagen mooie gebouwen en een gebouw met THE Netherlands:D natuurlijk foto gemaakt! We zijn gelopen naar het witten huis en toen daar nog wat rond gelopen er was een feest voor bier en wijn proeven.. En ze waren bij het witten huis aan het domonstreren. Ze hebben besloten dat als je je pinpas gebruikt dat je 5 dollar per maand moet betalen. Belachelijk!! Ik dus ook ben ik niet mee eens. We hadden veel gelopen en waren heel erg moe. Dus even een lekkere coctail drinken en toen naar het hostel gegaan om in onze straat te eten. We hebben een mega pizza punt gegeten en toen zijn we naar een bar gegaan waar je boven op het dak kon zitten. Was een leuke dag!

Helaas kon ik niet slapen in dat bed je hoorde ook alles van buiten dus dat was wat minder. Maarja was maar 1 nacht. We moesten voor 11 uur eruit. We wilde eerder weg omdat we ook weer optijd moesten terug rijden. Vandaag had ik voor het eerst een echt Amerikaans ontbijt! Pancakes!! Heerlijk was dat. Daarna zijn we met de auto naar het centrum gereden omdat je op zondag gratis kan pakeren. We hebben veel mooie monumenten gezien en veel gelopen. Alleen Chrissy wilde echt wat zien dus zijn we samen op pad gegaan. De anderen waren te moe. Maar wij hadden zoiets we betalen niet om hier heen te gaan en niks te zien dus we hebben veel gelopen. Me voeten deden pijn erna maar het was prachtig! Ook zijn we naar een hele grote begraafplaats geweest. Het was allemaal heel mooi en we hadden natuurlijk de zon. We gingen optijd weg nog even onderweg gegeten bij de MC donalds. En veel geslapen in de auto. Was een mooi weekend. In Mei ga ik weer met me ouders hopelijk is het dan ook zo mooi weer.

• 10 Oktober 2011 - 14:53

Claire:

Leuk hoor dat je zo'n trip hebt gemaakt :)
    WHAAAT heb je met een jongen geslapen!! (hihi grapje hoor :P).
    Ik ga zo even je foto's bekijken ;)

• 10 Oktober 2011 - 15:01

Danique Segijn:

Haha nee.. Ik had lekker mijn eigen bedje! Chrissy en Catalin hebben in 1 bed geslapen haha

• 10 Oktober 2011 - 15:52

Mam:

Het ziet er supergoed uit. Ik heb echt zin om er ook heen te gaan. Nog even wachten .....

• 10 Oktober 2011 - 16:13

Oma De Vreede:

Dit was weer super leuk zeg.Wij zijn er ook ooit geweest.
    Nog veel plezier. Gr Opa en Oma.

• 10 Oktober 2011 - 16:13

Oma De Vreede:

Dit was weer super leuk zeg.Wij zijn er ook ooit geweest.
    Nog veel plezier. Gr Opa en Oma.

• 10 Oktober 2011 - 17:02

Opa En Oma Segijn:

Leuk om je verslag weer te lezen Danique. Je hebt wel een leuke tijd daar. Wij gaan straks je foto's bekijken. Wij kijken weer uit naar je volgende verhaal. Veel liefs van ons beiden. Wij houden van je.