6 Weeks in the USA - Reisverslag uit Morristown, Verenigde Staten van Danique Segijn - WaarBenJij.nu 6 Weeks in the USA - Reisverslag uit Morristown, Verenigde Staten van Danique Segijn - WaarBenJij.nu

6 Weeks in the USA

Door: daniquesegijn

Blijf op de hoogte en volg Danique

22 September 2011 | Verenigde Staten, Morristown

Het is weer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, ik kreeg al weer vraag naar een verhaal dus bijdeze zal ik weer wat vertellen. Ik ben alweer 6 weken in de USA! En heb het nog steeds naar mijn zin! Mijn week ritme is normaal geworden. Helaas ben ik nog steeds verkouden ik denk al voor de 3de week. Zodra ik beter ben ga ik de griep prik halen, omdat ik het nu al zolang heb en als de echte griep komt in de winter kan het heel heftig zijn. De kids halen het vandaag, maar mijn weerstand is nog niet goed. Ik mag er zelf voor kiezen maar ik ben het nu al zat het ziek zijn dus ga het zeker halen.

Het weer is helaas wat minder geworden, maar zodra de zon schijnt is het ook echt warm, daarom weet je niet zo goed wat je moet dragen. 1 ding weet ik wel ik moet snel warme kleren halen. Gelukkig had de oude au pair een dik vest achtergelaten die ik nu gebruik als jas want die is lekker warm. We hebben nu ook wel veel regendagen. Er heerst ook een ziekte voor de herten het het bleu mouth.. er gaan op dit moment veel herten dood hier.. heel zielig ik schik steeds als ik er 1 dood zie liggen. En het stink ook verschikkelijk. Echt heel zielig!

Afgelopen weekend was er Octerberfest hier vlak bij. En aangezien al mijn vrienden Duits zijn, zijn we daar het weekend geweest! Heerlijk die Pretsels! En er was Duits bier.. (voor de andere meiden, voor mijn was er heerlijke wijn!) We hebben een leuke avond gehad en nieuwe mensen leren kennen. Dit weekend heb ik ook voor het eerst een vos zien lopen langs de weg. Echt zo schattig! Best raar al die dieren hier.. in NL kom je dat niet echt tegen natuurlijk!

De kinderen zijn nog steeds lief, natuurlijk hebben zij ook momenten dat niet zo leuk zijn maar meestal zijn ze heel lief en luisteren ze goed. Het is fijn dat ze nederlands spreken. Ik merk wel zodra er andere kinderen zijn dat Hugo het lastig vind om tegen mij Engels te praten. Terwijl zijn engels heel goed is. Ze zijn gewend om nederlands te praten met mij. Julie is heel goed in engels daar leer ik ook veel van. Deze week zijn de kinderen ook begonnen met zwemmen dus op de woensdag middag loop ik in het zwembad de hele dag! Verder gaat Julie de hele dag naar school en Hugo de halve dag dan haal ik hem op en dan gaat hij thuis even slapen.

Zelf ben ik ook weer begonnen met sporten. Ik doe op maandag avond en donderdag ochtend Zumba. Heerlijk om weer wat te dansen! Ik vind de donderdag ochtend leuker meer salsa en latin en de docent doet het leuker! Ik ga ook een keer op andere dagen kijken om te kijken hoe die docenten zijn.

Vorige week is ook eindelijk mijn counsler langs geweest, wel handig volgende week moet ik mijn sosial security nummer aanvragen en ik moet beginnen met leren voor mijn rijbewijs.. Moet het nog een keer halen.. Gelukkig alleen de test op de computer, omdat ik al me rijbewijs heb.. En ik kan je vertellen de vragen slaan nergens op.. Dus dat word veel oefenen op internet!

Dit weekend ga ik een keer stappen in NYC. Een vriendin van mij kan ons inschrijven op de lijst dus gratis naar binnen en gratis drinken! Dat doen we goed haha. Ik ben benieuwd hoe het in NYC is. Ik was vorige weekend ook in Morristown wezen stappen maar dat is echt 10 x niks.. Het leek wel een oude zolder ze hadden gewonen woonkamer lapen die gedimd waren en de muziek was op de tv en je zag de videoclib, best raar dus, maar we maken het het beste van met elkaar en hebben toch veel plezier!

Na 6 weken in de USA ga je toch best ergere aan dingen zoals; Americanen kunnen niet rijden. Als er staat dat je 50 mag dan rijden ze 35.. begrijp het nog niet en ze denken dat ze de file voorbij kunnen rijden en dan vooraan tussenvoegen waardoor ze weer file maken op een andere baan.. maar ik moet er maar aan wennen.

En wist je dat hier alle mannen bijna even groot zijn als ik ben? Ik voel me hier gewoon groot! Kan je nagaan hoe klein ze zijn.. en dan draag ik nog niet eens hakken..

Dat was het weer even.. zal snel weer wat laten horen!

Liefs Danique

  • 22 September 2011 - 19:25

    Claire:

    Hey zusje!
    Inderdaad het werd weer eens tijd voor een verhaal. Wij spreken je natuurlijk nog regelmatig via skype en facebook, maar dat kan niet iedereen zomaar doe ;).
    Wel beter dat je counseler is langsgeweest, maar weet je dan al wat je wilt gaan doen??
    Laat maar weten hoe het stappen in NYC was ;)
    Have fun!!
    XOXO

  • 22 September 2011 - 20:02

    Lia Rook:

    Wat leuk weer een reisverslag te lezen. Naast het werk als au-pair bestaat jouw leventje daar toch wel heel erg lekker uit feesten, dansen etc.
    Je heb toch nog wel zin om volgend jaar terug te komen ?

    Je geniet ervan, zo te lezen en dat is het belangrijkste.

    Dikke buurvrouwenkusssssss

  • 23 September 2011 - 06:39

    Mam:

    Hoi Danique, leuk de foto's van het oktoberfest! Groetjes Mam

  • 23 September 2011 - 07:13

    Therese (TT):

    Leuk om je 'weetjes en do en don'ts te lezen! :D) Succes met je rijbewijs daar. Het dansen hier gaat ook lekker. Ik doe nu 4 x per week..moet niet gekker worden LOL

    Het leven temidden van de natuur heeft ook zo zijn voor en nadelen. Confronterend dat wel denk ik.

    Succes verder! Ik geniet van je verslagen ;)
    Dahag! Groetjes van Therese

  • 23 September 2011 - 18:04

    Opa En Oma Segijn:

    Hoi Danique, Wij zijn net terug van vakantie in Drenthe. Ik vond het leuk je verhaal te zien toen ik de computer opstartte.
    Vreemd dat je je rijbewijs opnieuw moet halen, ik wist niet dat het daar de gewoonte is.
    Jammer dat je nog steeds verkouden bent. Pas maar goed op jezelf hoor. Wij kijken weer uit naar je volgende verslag. Nu ga ik je foto's bekijken.
    Liefs van Opa en Oma Segijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Morristown

Danique

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 37175

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 03 Juni 2014

Vrijwilligerswerk in Kaapstad!

03 April 2013 - 03 Juli 2013

Down Under!!

08 Augustus 2011 - 08 September 2012

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: