Huracane deel 2 - Reisverslag uit Morristown, Verenigde Staten van Danique Segijn - WaarBenJij.nu Huracane deel 2 - Reisverslag uit Morristown, Verenigde Staten van Danique Segijn - WaarBenJij.nu

Huracane deel 2

Door: daniquesegijn

Blijf op de hoogte en volg Danique

01 September 2011 | Verenigde Staten, Morristown

Oke nu gaat het verhaal verder. Ik was dus s nachts wakker geworden en had clim en thomas gehaald om te helpen. We hebben alle handoeken gebruikt om zoveel mogelijk water weg te halen. We hadden wel 3 emmers vol water wat eruit kwam! Het was gelukkig gestopt dus om 3 uur kon ik weer slapen. Gelukkig verder in de nacht nergens last van gehad. In de ochtend merkte ik wel dat het nat was maar dat moest maar zo.. ik kwam er wel achter dat er helaas geen stroom meer was en dus ook geen water. Onze water loopt op elektriciteit omdat we gezuiverd water hebben. Dan was het maar hopen dat het snel terug komt. Het was een hele dag vol spelletjes. We konden niet veel doen. Overdag hadden we gelukkig licht dus ik heb veel gelezen, maar ook spelletjes gespeeld met de kids. Ook viel er een boom om midden op de dag. Thomas zag het gebeuren en ik ben toen gelijk met de kids de basement ingegaan omdat het toch best gevaarlijk is. Het waaide heel hard wat best eng is als je in het bos woont. We moesten vroeg eten want het werd al vroeg donker. Gelukkis hadden we nog wel gas dus konden we gewoon warm eten. Ik ging gewoon om 8 uur naar bed. Ik had gelukkig film op mijn laptop staan dus heb nog een filmpje gekeken want om nou al om 8 uur te gaan slapen. De dag erna moest ik gewoon weer werken nog steeds geen stroom en water. Clim was thuis gebleven en samen zijn we water gaan halen bij de supermarkt en de ramp toerist spelen we zijn overal geweest om te kijken hoe het eraan toe was. We zagen dat wij nog veel geluk hadden. Er lagen onwijs veel bomen op de weg op stroom kabels en ik zag er ook 1 op een huis. Het hele dorp zat zonder licht en overal stond er politie om het verkeer te regelen. Het rare was dat het wel gewoon warm buiten was. De kinderen konden gelukkig weer buiten spelen. Ook nu moesten we weer vroeg naar bed want het werd 8 uur donker. Ik had nog batterij om 1 film te kijken dus dat heb ik ook gedaan!

We hadden inmiddels al 2 dagen niet kunnen douchen dus dat was gewoon heel vies. We zijn bij vrienden wezen douchen zij waren nog op vakantie in Nederland dus hebben daar even gedouched heerlijk was dat! Ook heb ik toen mijn eerste deel gepost!

De dag erna hadden we nog steeds geen water en stroom en het was al woensdag Julie ging met een vriendin mee naar het strand en ik had alleen Hugo en wij hadden een playdate bij een vriendin van mij. We zijn naar de boederij geweest en toen bij hun gespeeld daar hadden ze water dus ik had tegen hugo gezegt neem je waterpistool mee want hier kan je wel water pakken en ermee spelen. Dus dat heeft hij gedaan. Het was een leuke dag. Die avond ben ik ook weg geweest met 2 andere au pairs Lisa is een nieuw meisje praat helaas heel slecht engels dus praat steeds duits tegen alle meiden. En Catalin ook duits meisje is heel aardig en kan ik goed mee omgaan en veel mee lachen. We zijn naar Panera bread geweest wat heerlijk is! En daarna naar Yoghurtland dat is hele beroemd hier en er staat ook altijd een hele grote rij! Gewelig en heerlijk dat het is! Je kan eerst alle smaken yoghurt ijs proeven en wat je lekker vind doe je in een bak en dan is er stuk of 50 toevoegingen waar je uit kan kiezen kan je er zelf opdoen en bij de kassa wegen ze het en dat betaal je! Heerlijk. Was een gezellige avond!

Donderdag nog steeds geen stroom en water. Nu begint het echt vermoeiend te worden. De kinderen hebben bijna geen kleding meer en ik ook en voel me heel vies weer 2 dagen niet gedouched, dus Clim kwam met een super plan om bij de WMCY te douchen dat is de sportcentrum waar ik lid van ben. Dus dat was mij plan maar eerst zou ik de was kunnen doen bij vrienden en de kinderen konden samen spelen. Toen ik daar was zij de moeder ik maak een deal als jij hier nu douched dan let ik op de kinderen en dan als je beneden bent dan let jij op de kinderen en ga ik boodschappen doen en ondertussen bleef ik de was doen. Dat was super. Ik voelde me helemaal fris de kinderen hadden plezier en konden in het zwembad zwemmen. (bij hun was er een boom omgewaaid in het zwembad zie op de fotos er is wel al het deel uit het zwembad gehaald maar de bomen liggen er nog steeds) de kinderen hadden een super dag. En alles was weer schoon. Ik heb deze avond gekookt en ze vonden het lekker!! Die avond ben ik met Lisa, Catalin, Chrissy en haar boyfriend wat wezen drinken, was een super gezellige avond.

Vrijdag nacht om 6 uur werd ik wakker en ik zag het licht van mijn badkamer aan. Ik was zooo blij!!! Gelijk mijn mobiel gepakt wekker eerder gezet zodat ik ind e ochtend weer kon douchen! Wouw wat was ik blij dat we licht haden en dat ik normaal naar de wc kon en kon doorspoelen! De kinderen waren ook super blij! In de middag had Julie koorts gekregen. Wat wel heel zielig is best veel. En we hadden de plan morgen naar het strand te gaan maar als ze ziek is gaat dat niet door. In de avond was ik weer met Catalin naar Morristwon gegaan even wat gelopen in het dorpje en gekletst was weer gezellig! Nu heb ik lang weekend! Misschien zaterdag naar het strand en hopelijk ook morgen we zullen afwachten en anders ga ik wel naar de Mall!!! haha

Laat snel weer wat horen!!
Liefs Danique

  • 02 September 2011 - 06:43

    Fam. D.M.Segijn:

    Hallo Danique, wat zal jij blij zijn dat je weer kan douchen en schone kleren aan kunt doen.
    Gelukkig is het allemaal weer voorbij en kan je weer genieten. Hier is alles goed hoor. Veel liefs van Opa en Oma Segijn.xx

  • 02 September 2011 - 06:55

    Oma De Vreede:

    Hoi. Wat heerlijk dat de rust is weergekeerd.
    Ik ga vandaag met "n buurvrouw naar de quiltboerderij in Naaldwijk.
    Er is dan van alles te doen."n soort fair.
    en dan lekker lunchen.Liefs en groetjes van Opa en Oma.

  • 02 September 2011 - 06:55

    Oma De Vreede:

    Hoi. Wat heerlijk dat de rust is weergekeerd.
    Ik ga vandaag met "n buurvrouw naar de quiltboerderij in Naaldwijk.
    Er is dan van alles te doen."n soort fair.
    en dan lekker lunchen.Liefs en groetjes van Opa en Oma.

  • 02 September 2011 - 09:06

    Claire:

    Wat een cliffhanger!! Spannend....
    Maar gelukkig dat alles weer goed is. En wat kan je snel blij zijn met simpele/zelfsprekende dingen als stroom ;)..
    Leuk om je gister weer eens gesproken te hebben :)
    Kus!

  • 03 September 2011 - 10:16

    Roos En Tiffany:

    Hooii Danique,

    Wat spannend.
    Blij dat jullie weer stroom hebben daar en dat je weer kunt douchen ;)
    Eerst vond ik het wel een beetje raar dat water daar op stroom werkt :P

    Maarja we zijn blij dat het goed gaat en dat je het naar je zin heb..

    xxx Roos en Tiffany :D

  • 03 September 2011 - 11:44

    Liesbeth :

    Hoi!
    Ik was op zoek naar andere Au Pairs in New Jersey en ik ben op jouw blog uitgekomen.
    Ik vertrek volgende week ook naar New Jersey om Au Pair te worden van 3 geweldige kindjes!
    Het is fijn om te kunnen lezen wat me zoal te wachten staat ;)
    Nog veel plezier daar en wie weet kom ik je wel eens tegen!

    Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Morristown

Danique

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 226
Totaal aantal bezoekers 37170

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 03 Juni 2014

Vrijwilligerswerk in Kaapstad!

03 April 2013 - 03 Juli 2013

Down Under!!

08 Augustus 2011 - 08 September 2012

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: