First weekend of!! - Reisverslag uit Morristown, Verenigde Staten van Danique Segijn - WaarBenJij.nu First weekend of!! - Reisverslag uit Morristown, Verenigde Staten van Danique Segijn - WaarBenJij.nu

First weekend of!!

Door: daniquesegijn

Blijf op de hoogte en volg Danique

22 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Morristown

Wat gaat de tijd toch snel! Nu heb ik alweer mijn eerste weekend vrij! Ik bedacht me ineens dat ik helemaal niet heb verteld waar ik woon in wat voor omgeving enz. Ik woon dus in de Middel of nowhere! Maar het is prachtig! Ik woon in de bossen op een berg! Haha maar goed dus dat ik een auto heb. Ik woon niet echt in de middle of nowhere want met de auto ben ik in 10 min in het centrum van Morristown wat trouwens een heel leuk dorpje is. Hier zijn heel veel dieren! In de ochtend en avond lopen er heel veel herten. Ook heeft mikjn familie afgelopen haar 2 beren gezien! Dus dat is oppassen dus. Voor de herten moet je snachts heel erg voor uitkijken want die steken zo over! Het is dus prachtig! Maar je kan niet fietsen nouja kan wel maar dan moet je wel goed getraint zijn! Haha dat word hem dus niet voor mij. Dat is dus de omgeving. Het huis waar ik woon is heel modern voor Amerikaans begrip. Niks bruin of oud. Ik vind het een prachtig huis! Met veel bos eromheen en veel tuin. Maarja we wonen ook boven op een berg dus dat kan wel.. Moeten wel uitkijken als we voetballen dat de bal niet naar beneden rolt! IK ben ook blij dat ik een automaat heb want anders was het een hell om op de berg te komen elke dag.

Nou over mijn weekend! Vrijdag avond ben ik met heel veel andere au pairs uit mijn cluster naar de film gegaan. Eerst wat gegeten (gezond) haha. Wat heel gezellig was. Ik vond het lastig om wat te zeggen iedereen praate zo snel. Maar was gezellig en heb zo al veel mensen leren kennen. De meeste meiden komen uit duitsland maar er was ook iemand uit engeland, nieuw zeeland. Ik was naar de film change up geweest. Die was erg grappig een aanrader voor als hij in Nederland uit komt! Lucky me ik kan alles voor jullie uit testen!

Zaterdag heb ik even lekker uitgeslapen! Heerlijk om niks verplicht te zijn. In de ochtend ben ik met Clim en de kids naar morristown geweest ik moest een bankaccount openen en daar heeft ze me bij geholpen en daarna nog naar wat winkels gegaan. Er was een een Jazz optreden midden op de green dat is een pleintje met veel groen tussen de winkels in. Erg gezellig! Toen we thuis kwamen ben ik er gelijk weer vandoor gegaan naar de SHOPPINGMAL!!! Haha me eerste verdiende geld uitgeven! Ik had de tomtom ingetoetst waar ik moest zijn en het ging best goed was 20 min niet ver dus. Het was erg onduidelijk waar nou de winkels waren dus ik zag iets met BUY staan dus ik dacht dat zal vast daar zijn dus ik daar heen. In de winkel was heel groot veel merken voor geodkoper soort outlet.. maar ik vond het raar ik zag geen andere winkels.. dus ik naar buiten en kijken of ik wat kon vinden.. toen zag ik aan de andere kant van de weg een groot pakeerplaats vol auto dus ik weer in de auto naar de andere kan van de weg. EN ja hoor daar was de Big shopping mal!! Wouw zo gaaf! En lekker koel binnen! UIt eindelijk maar 2 shirtjes gekocht bij forever 21! Leuke winkel! Daarna weer terug naar huis lekker filmpje kijken op de laptop..

Zondag vroeg op want ik ging weer naar NYC!! Nu met 2 andere au pairs die ik nog nooit had ontmoet. Zij komen ook uit duitsland. Daar in NYC ontmoeten we een andere au pair uit brasiel. Het weer was niet zo mooi, de zon scheen niet en het zag ernaar uit dat het ging regenen, maar gelukkig is het de hele dag mooi gebleven! We zijn naar Time Square geweest en naar Central Park. We hebben veel gelopen door de stad en nog wat I(L) NY shirts gekocht! Ik ben ook in de grote M&M store geweest! Geweldig was dat! Je kan daar zelf je kleuren uitkiezen en je hebt zelfs roze m&ms haha! Was een gezellig dagje.

IK heb een leuk weekend gehad veel nieuwe mensen ontmoet. Deze week is Hugo Jarig hij word donderdag 4 jaar! Ik wil dan iets leuks doen! Vrijdag komt mijn counselor langs om wat dingen uit te leggen en over de school en welke vakken ik kan kiezen. Ik moet een aantal studie punten halen dus moet ik gaan kijken wat ik kan gaan doen. Dus ik ben benieuwd!

Vandaag ben ik helemaal verbrand, we waren naar een speeltuin geweest en hebben lekker in de tuin spelletjes gespeeld. Volgende keer maar goed insmeren!

Liefs Danique


  • 23 Augustus 2011 - 06:10

    Monique:

    Wat een leventje, lijkt me heerlijk daar. Liefs mam

  • 23 Augustus 2011 - 07:26

    Claire:

    Hey Zusje!
    Klinkt weer als een top weekend! Niet al te veel shoppen he! Anders is het geld al weg voordat je het hebt verdiend ;).. Wel leuk dat jullie met de au pairs ook zoveel contact hebben. Anders ken je daar, buiten het gezin, helemaal niemand. Zal de film in de gaten houden ;)..
    Succes met een nieuwe werkweek ;)
    XOXO

  • 23 Augustus 2011 - 09:01

    Lia Rook:

    Dat klinkt weer allemaal even leuk. Hoe lang reizen ligt Morristown vanaf NY ? Misschien wel leuk om t.z.t. wat foto's te sturen van de omgeving en huis waar je woont. Die foto's die je in NY gemaakt hebt zijn leuk. Met al die au pairs. Ik voelde weer helemaal de kriebels toen ik de foto's van Central Park zag.
    Ergens in Central Park is er een plaats waar John Lennon herdacht wordt en dat is, als je het park uitloopt vlak bij de plek waar hij gewoond heeft. Ik neem aan dat jezelf veel informatie over NY hebt, waar zeker in Manhatten is zoveel te zien. Je bent nu gewoon in een van de meest geweldige steden ter wereld.
    Even een tip. Het bekijken van het vrijhedsbeeld kan op een heel goedkope manier. Je kan er naar toe, om vervolgens uren in de rij te staan. Maar je kan ook met de pont gratis overvaren en dan vaar je er vlak langs, zeker de moeite waard.

    Bedankt weer voor al de leuke informatie, een heel prettige werkweek,

    dikke buurvrouwenkus van Lia

  • 23 Augustus 2011 - 09:44

    Opa En Oma Segijn:

    Hoi Danique, het is weer een erg leuk verhaal. En wat een mooie omgeving lijkt het mij. Ik verzamel al je verhalen in een map zodat ik ze zo nu en dan nog een keer kan lezen. Zoals je het beschrijft, zie ik het helemaal voor me. Opa vindt je verhalen en foto's ook erg leuk. Veel plezier en tot je volgende reisverslag. Liefs opa en oma Segijn

  • 23 Augustus 2011 - 09:51

    Tiffany Talsma:

    Heeeii Danique,
    Fijn dat je het zo leuk heb :D

    Ik heb je wel gemist in Frankrijk hoor en Roos ook..
    Maarja, zoals ik al zei is het fijn dat je het zo naar je zin heb :D

    Ik volg je bijna elke dag als je dingen post..
    Vind het erg leuk om ze te lezen en de leuke foto's te bekijken.

    Xxx Tiffany (L)

  • 24 Augustus 2011 - 11:20

    Oma De Vreede:

    Hoi Danique.Ik zie het helemaal voor me,Zo op die berg
    We genieten zo met je mee.
    Veel liefs van Opa en Oma.xxx

  • 27 Augustus 2011 - 13:37

    Wieneke:

    Hoi Danique,
    Ik vind het super om je reisverslag te lezen en om de foto's te zien. Volgens mij heb je het wel getroffen met je gezin en je eigen auto. Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat beleven en of je straks nog een extra koffer moet aanschaffen voor al je knutsels en nieuwe kleding? Spannend ook die EHBO lessen. Veel plezier en ik blijf je volgen. Liefs Wieneke

  • 27 Augustus 2011 - 13:42

    Therese (TT):

    Wat leuk om te lezen hoe je daar toch vrij snel gewend raakt aan kleur/fleur/flora/fauna en cultuur in het grote Amerika :) De woonomgeving klinkt als ideaal vooral naar beneden LOL Wil je wat foto's maken van de natuur in je woon/werk omgeving?
    Je schrijft over studie punten/opleiding. Ik wist niet dat je weer naar school ging daar. Kun je dat een beetje uitleggen?
    Ik hoop dat jullie niet al te veel last gaan krijgen van Irene. Ik las op Face Book dat er al wel overal rekening mee wordt gehouden.
    Groetjes uit Delfgauw van TT en van Bonnie natuurlijk! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Morristown

Danique

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 37161

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 03 Juni 2014

Vrijwilligerswerk in Kaapstad!

03 April 2013 - 03 Juli 2013

Down Under!!

08 Augustus 2011 - 08 September 2012

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: