3Day western cape tour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danique Segijn - WaarBenJij.nu 3Day western cape tour - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danique Segijn - WaarBenJij.nu

3Day western cape tour

Blijf op de hoogte en volg Danique

28 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hooi allemaal,

Hier weer een verhaal over mijn eerste weekend in kaapstad!

Vrijdag hadden Marylin en ik vrij genomen om op 3 daagse tour te gaan! We werden heeeeeel vroeg opgehaald. Daarna op naar kaapstad om de rest op te halen. Helaas stonden we in de file. Toen iedereen er was gingen we op naar Hout Bay! Daar leerde we gelijk iedereen beetje kennen! Er was een nederlandse jongen, 2 Deense meisjes, Amerikaan, Engelse, nog een Belg. We gingen op naar de zeehonden!!!!!! Op de boot hadden we prachtig uitzicht en al aan de haven een zeehond gezien! Toen we een stukje hadden gevaren kwamen we bij de berg met zeehonden!! Super gaaf!! Veel foto's gemaakt! Ook de omgeving was heel mooi! Terug van de tocht gingen wede Chapmans Peak Drive doen! Onderweg gestopt voor een mooie foto! Super gaaf uitzicht! Aangekomen op CapePoint was het lunch tijd. Ik als Nederlander met me boterham met pindakaas word die door een vogel uit me handen gegeten dan maar in de auto eten! Haha heb ik weer! Daarna de berg op gelopen voor een adembenemend uitzicht!! Wooouw!! Super veel foto's gemaakt!! We leken wel Chinezen toeristen haha! Toen naar cape of good hope gegaan waar we ook weer veel mooie foto's hebben gemaakt en even alle Chinezen opzij hebben gezet voor onze groepsfoto! Daarna weer verder ! Onderweg naar Stellenbosch zijn we gestopt op een strand met gekleurde huisjes leek wel net als in australie!! Ze hebben hier veel uit australie; winkels, restaurants, en nu ook toeristische attracties haha aangekomen in Stellenbosch tour rond de stad! Super leuke stad en in de avond ben ik met de twee Deense meisjes heerlijk uit eten geweest de rest wilde in het hostel koken. Heerlijk Mexicaans gegeten voor minder dan 5 euro!!! Blijf versteld staan!

Zaterdag!
Sinds gisteren al heel erg keelpijn maar vandaag voelde ik me echt niet lekker! Waarschijnlijk door alle zieke kids op de school. Maar goed vroeg op eerst even skypen met Claire in Seattle handig tijd verschil ik word wakker en zij gaat slapen! Op naar Kayamandi een van de arme townships hier bij Stellenbosch. Hele aardige tour guide door dat hij Afrikaans spreekt kon ik gewoon Nederlands praten! Handig! Heel bijzonder en indrukwekkend! Je weet dat het bestaat maar nu zie je het met eigen ogen! En dan zeuren wij als er een keer geen water of internet is voor een paar minuten terwijl zij geen water hebben. Alle kids noemen ons ook hier teachers zij zien ons als voorbeeld ook al geven wij daar geen les! Al snel hadden we kinderen aan onze arm hangen en om onze nek! Te lief!! Hoe blij kan je worden door het zien van een blank mens! Super leuk! Na zo een indrukwekkende tour gingen we wijn en chocolade testen, daarna wijn en kaas. Ik geen kaas want als Nederlander hoor je kaas te lusten maar ik niet haha. Toen zijn we naar Franshoek gegaan om te lunchen! Heerlijk pannenkoeken gegeten! En daarna op een marktkennis rond gesnuffeld! Toen de langste rit naar cape hagules waar het meest zuidelijke punt van zuid Afrika is en waar de Atlantische en de Indische oceaan samen voegen! Daarna een Afrikaanse bbq! En Afrikaans bier!!

Zondag
Helaas nog steeds ziek wel goed uitgerust! We mochten uitslapen want het zwemmen met haaien ging niet door (ik had het zowiezo niet gedaan haha) toen op naar Hermanus leuk dorpje geluncht bij een fastfood steers. En weer op een markje souvenirs gehaald! Toen naar de Pinquins!!!!!! Wouw super lief!! En zo veel! Ook dus veel foto's! Daarna was de tour over eerst iedereen in kaapstad afzetten en toen naar huis! Thuis was er visite de zus van de hostmom met man en kind. Gezellig gegeten en ziek me bed in!

Van het weekend komt mijn verhaal over mijn laatste week op school!!
Tot snel! Liefs

  • 29 Mei 2014 - 05:23

    Jezus:

    Super leuk weer om te lezen! en het live verslag via Skype was natuurlijk ook erg gezellig!!
    Vancouver is trouwens een hele gave stad. Heel modern en toch veel natuur in de buurt.
    Ik spreek je snel weer!

  • 29 Mei 2014 - 08:59

    Oma En Opa Segijn:

    Hallo Danique,
    Dat was weer een mooi verhaal. Wel jammer dat je ziek was. Ik hoop dat je gauw beter bent en dat je het laatste gedeelte van je reis gezond kunt meemaken.
    Tot horens en veel liefs van
    Opa en Oma Segijnxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 378
Totaal aantal bezoekers 37153

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 03 Juni 2014

Vrijwilligerswerk in Kaapstad!

03 April 2013 - 03 Juli 2013

Down Under!!

08 Augustus 2011 - 08 September 2012

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: