Tweede week in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danique Segijn - WaarBenJij.nu Tweede week in Kaapstad! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Danique Segijn - WaarBenJij.nu

Tweede week in Kaapstad!

Blijf op de hoogte en volg Danique

30 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad


Na een intensief weekend was het maandag ochtend weer vroeg opstaan! Was weer leuk om de kindjes te zien. Natuurlijk kwamen ze gelijk op ons af en knuffelde ze ons! Ze zijn gek op ons en wij op hun! Maandag was een normale dag als anders. Pap eten, kleuren, spelen, lunchen en slapen. Tussen door veel geknuffeld en mee gespeeld. Na het childcare had ik de familie beloofd om konijnentaart te maken. Dus wij naar de supermarkt gelopen en spullen gehaald blijft lastig in een vreemde keuken koken, ik kon niks vinden, maar naar lang zoeken is het gelukt konijnentaart was geslaagd!!! Na het eten ben ik samen met de hostmom naar het winkelcentrum gegaan! Ik wilde eigenlijk zelf shoppen maar ik had maar 2 uur dus ben voor de kids gaan winkelen! Mensen hebben me aangekeken dat ik een winkel karretje vol met speelgoed en chips had! Maar ik was goed geslaagd en donderdag mag ik de kids heeeeeeeel blij maken! Ik ben nog ziek dus na het shoppen meteen me bed in!

Dinsdag ben ik een kort dagje op school geweest. De juf was jarig dus wij hadden een lekkere chocolade reep voor haar gehaald! Ze vond het lief dat we aan haar hadden gedacht! Na de school ben ik alleen met een bustaxi naar Kaapstad gegaan! Toch even spannend, het blijft een raar systeem. Maar het was goed gegaan en in Kaapstad aangekomen ben ik gaan lopen naar de waterfront. Gelukkig in 1 keer gevonden. Ik moest om 3 uur de boot hebben naar Robben island. En ik was er al om half 2. Dus even het winkelcentrum in. Aangeven ik nog steeds ziek ben en heel erg keelpijn heb ben ik even de apotheek in gegaan heb ik in het Afrikaans medicijnen gehaald. Hopelijk werkt het en voel ik me snel beter. Nog even verse juice helpt ook en toen was het alweer tijd richting boot! Bij de boot aangekomen zag ik een groep staan met bekende. Allemaal vrijwilligers die in het centrum wonen in het huis. Dus met hun gezellig de boot op. Wat was dat koud!! 45 min in de ijskou gevaren. De golven waren best heftig maar gelukkig ging het goed. Aangekomen op Robben island kregen we eerst een toer rond het eiland, daarna de gevangenis in. Een oud gevangenen leiden ons rond. Heel interessant was dat. En wat heeft Mandela klein vast gezeten! Wat erg om dat te zien. Het was echt heel indrukwekkend. Daarna gingen we met de boot terug. Nu was het al donker en nog kouder dus ben slim binnen gaan zitten, nouja achteraf niet slim want daardoor ben ik zeeziek geworden. Dus snel naar buiten frisse lucht halen. Gelukkig gingen deze 45 minuten snel om. Mijn hostmom haalde mij op in de waterfront zodat ik niet in d avond alleen over straat hoeft. Super lief!! Best wel laat waren we thuis. Toen moesten we nog eten en na een warme douche heerlijk me bed in!

Woensdag voelde ik me al een stuk beter! De nieuwe medicijnen werken goed! Maar het regende keihard dus ook koud buiten. Dit keer goed warm aangekleed, want de school is ijskoud en er is geen verwarming. Echt heel zielig de kinderen kwamen zeik nat binnen. En het was al zo koud in de school en nu moesten ze de hele dag de natte kleren aanhouden. Er was maar 1 reserve broek dus 1 kind had geluk de rest zat in zijn natte kleren. Gelukkig gingen ze gewoon braaf spelen. J merkt wel dat er veel kinderen ziek zijn. De klas is bijna de helft als begin vorige week. In de lunch tijd gingen wij thuis lunchen en ben ik naar de winkeltjes vlakbij gelopen om de laatste dingen voor de school te halen. De namiddag wilde ik eigenlijk naar de table mountain Marja die stond in de wolken dus was hij gesloten. Helaas. Dus ben ik weer naar de school gegaan om met de kids te spelen. Was ook erg leuk! Toen onze hostparents thuis kwamen hadden ze een typisch zuid Afrikaans eten meegenomen. Brood met patat, sla, vlees. Gatsby heet het!Heel apart maar wel lekker! Daarna koffer alvast inpakken want morgen is mijn laatste dag op school! En Dan op tour!

Donderdag; laatste dag op de school. Maar vandaag ga ik veel foto's maken! Nu nog alle speelgoed mee en chips voor de kids. Gelukkig woon ik 1 straat er van af. De cadeaus had ik een een mega verhuis doos gedaan met zakken erover zodat het een verrassing is! Op de school aangekomen was nog niet iedereen er. Dus eerst even gespeeld met de kids en veel foto's gemaakt! Dat vinden ze geweldig! Voor de pap hebben ze nog gezongen en dat heb ik natuurlijk gefilmd! Te schattig! En na het eten ging ik met de kids dansen! En na het dansen liet ik ze een grote kring maken en haalde ik de grote doos te voorschijn. De juf had 4 kids aangewezen die het mochten open maken en zodra ze zagen dat het speelgoed was doken alle kids erop af! Ze haalde alles eruit en toen natuurlijk meegespeeld!! Ook heb ik cadeaus voor de baby's gehaald. Hele leuke rammelaartjes. En tijdens het spelen kreeg iedereen chips! Sommige kinderen hebben nooit een snack mee naar school omdat ze het niet kunnen betalen. Daarom was er nu voor iedereen chips! Wat een feest was het voor hun! Heel wat knuffels gehad en de kids hebben wek 100x gezegd dat ze de cadeaus geweldig vonden! Super leuk om te horen! Na lekker gespeeld te hebben, nog een groeps foto natuurlijk en toen lekker lunchen en slapen, wij weer thuis eten en in de middag terug om afscheid te nemen. Toen we terug op school waren was het wel lastig. Laatste keer met de kids. De kids kwamen binnen met een cadeau. De directrice ( die altijd in de keuken zit en alle maaltijden kookt) had in deze week een deken en een muts voor mij gebreid! En ik kreeg twee kaarten super lief! Die deken is het beste souvenier die ik kan meenemen! Heel leuk en persoonlijk! Tijd om afscheid te nemen! Valt niet mee! Kids beseffen niet dat ik er morgen niet ben gelukkig blijft marylin nog langer dus kunnen ze met haar spelen! Maar ik ga de kids zeker missen! Thuis verder pakken en de meneer van SASTS kwam langs even gepraat over hoe het was en een evaluatie formulier ingevuld.

Dit was alweer mijn vrijwilligerswerk! Ik ben super blij dat ik dit heb gedaan! Deze ervaring pakt niemand meer van me af! Ik zal het zeker missen en hopelijk kom ik snel weer terug! Dit weekend op tour en dan alweer naar huis! Jullie krijgen hierna nog 1 verhaal van mijn safari tour!

Tot snel liefs!

  • 30 Mei 2014 - 18:57

    Oma En Opa Segijn:

    Hallo Danique, weer bedankt voor je mooie verhaal. Ja, ik kan best begrijpen dat je de kinderen gaat missen.
    Als ik ze met je zie knuffelen is het hartveroverend. Nu nog even genieten van je tour en dan weer naar huis.
    Een fijne ervaring rijker.
    Veel liefs van opa en oma segijn.

  • 04 Juni 2014 - 08:11

    Demi:

    Hoi Danique,
    Wat leuk/goed dat je dit hebt gedaan en om zo je verhaal te lezen! De kinderen zullen jou ook missen♡ Nu ben je weer thuis bevalt dat of wil je liever terug?

    Tot snel!
    Groetjes Demi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danique

Actief sinds 11 Okt. 2010
Verslag gelezen: 355
Totaal aantal bezoekers 37144

Voorgaande reizen:

17 Mei 2014 - 03 Juni 2014

Vrijwilligerswerk in Kaapstad!

03 April 2013 - 03 Juli 2013

Down Under!!

08 Augustus 2011 - 08 September 2012

Ai pair met Activity International

Landen bezocht: